آزمایشگاه های شیمی ساختمان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 23 مرداد 1398
بازدید : 118
نویسنده : سئو سایت نوین

شرکت شیمی ساختمان به عنوان یک شرکت پیشرو و دانش محور دارای آزمایشگاه های مختلفی برای تولید محصولات خود می باشد. وظیفه این آزمایشگاه ها کنترل کیفی محصولات شیمی ساختمان می باشد. ما همچنین به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد فعال هستیم. در زیر آزمایشگاه های شیمی ساختمان را به شما معرفی می کنیم.

آزمایشگاه افزودنی های بتن

افزودنی های بتن شامل انواع روان کننده ، فوق روان کننده بتن ، کاهنده آب و … جزو محصولات شیمی ساختمان می باشد. تمامی این محصولات به صورت مستمر در آزمایشگاه آنالیز می شود.

آزمایشگاه بتن و گروت

فعالیت مستمر آزمایشگاه  بتن و گروت شیمی ساختمان در تمام این سالها منجر به تولید بتن های کارا برای مصارف مختلف شده است. دستیابی به ترکیبات جدید و موثرتر از دستاوردهای ما بوده است.

آزمایشگاه چسب کاشی

بخش آزمایشگاهی ما در زمینه چسب های کاشی و سنگ طبیعی و مصنوعی و ضد اسید فعال می باشد. فعالیت مستمر ما در این بخش باعث بهبود کیفی محصولات هر روزه شده است.

آزمایشگاه همکار استاندارد

ما به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد فعال هستیم. همکاری ما با استاندارد برای ارائه نظرات کارشناسی در خصوص محصولات تولیدی چسب کاشی و افزودنی های بتن می باشد.

آزمایشگاه رنگ

بخشی از محصولات ما در زمینه رنگ و پوشش های صنعتی می باشد. به منظور کنترل کیفی رنگ تولیدی در خصوص دوام و سایش رنگ، این بخش به صورت مستمر بر محصول تولید شده نظارت دارد.

آزمایشگاه رزین

آزمایشگاه رزین شیمی ساختمان با هدف بهینه سازی کیفی محصولات تولیدی دایر می باشد. با توجه به تولید انواع رزین در کارخانه این بخش به صورت مستمر وظیفه کنترل کیفی تولیدات را دارد.

در ادامه وظایف هر کدام از آزمایشگاه ها را به تفسیر بیان می کنیم.

 

آزمایشگاه افزودنی های بتن

آزمایشگاه افزودنی های بتن

با رشد روز افزون شهرها و صنایع مختلف، نیاز به بتن در حال افزایش است. علیرغم ساخت بتن از مواد پایه سیمان ، شن و دانه های معدنی، مصارف متفاوتی دارد. بنابراین در عمل به بتن با خصوصیات متنوع نیاز است. از این رو افزودنی های بتن مختلفی مورد نیاز است. شرکت شیمی ساختمان تولید کننده انواع افزودنی های بتن می باشد. این شرکت برای تولیدات خود واحد آزمایشگاهی مجهزی در اختیار دارد. در آزمایشگاه افزودنی های بتن ، تولیدات به لحاظ کیفی و کارایی مورد آزمایش قرار می گیرد.

 

 

آزمایشگاه افزودنی بتن شیمی ساختمان علاوه بر رفع نیازهای شرکت به عنوان واحد آزمایشگاهی همکار و استاندارد می باشد.

تولید و استفاده از بتن، سابقه حدود 100 ساله در ایران دارد. با توسعه صنایع مختلف و شهرسازی ، نیاز به بتن نیز رشد زیادی داشته است. تنها با مخلوط کردن سیمان ، شن و دانه بندی های معدنی نمی توان بتنی همه کاره تولید کرد. برای تولید بتن با خصوصیات خاص نیاز به برخی افزودنی های بتن می باشد. صنایع شیمی در راستای بهینه سازی این امر پیش قدم شده و متناسب با نیازها افزودنی های مختلفی را تولید کرده اند. تولید افزودنی های بتن برای مصارف و کارایی متنوع، نیاز به تحقیق و آزمایش بر روی ترکیبات مختلف دارد تا بتوان محصول مورد نیاز را تولید کرد.

شرکت شیمی ساختمان علاوه بر واحد تحقیق و توسعه، مجهز به آزمایشگاه های مختلفی برای تولیدات خود می باشد. آزمایشگاه افزودنی های بتن یکی از بخش های آزمایشگاهی شیمی ساختمان است. این شرکت با احداث آزمایشگاه بتن توانسته است در راه بهینه سازی بتن گام موثری بردارد. در حال حاضر آزمایشگاه بتن این کارخانه علاوه بر خدمت بر صنایع مختلف، همکاری نزدیک با سازمان استاندارد ایران و دانشکده های فنی و مرکز تحقیقات ساختمان ایران و انجمن بتن ایران دارد.

عملیات کنترل در آزمایشگاه افزودنی های بتن شیمی ساختمان

1- کنترل مواد اولیه

تمامی اجزای افزودنی های بتن با توجه به نوع کاربری آن ها مورد آزمون قرار می گیرند. محصولات در صورت دارا بودن مشخصات مطابق 1-2930،2-2930 و تست های عملکردی تایید و وارد پروسه تولید می گردد.

برای تمامی تولیدات افزودنی بتن ، تست های شیمیایی انجام می پذیرد (تست های عملکردی). همچنین ساخت بتن به صورت رندوم بر روی محصولات و با توجه به تناژ تولیدی انجام می گیرد.

تست های افزودنی بتن

تست های مختلفی بر روی محصولات تولیدی انجام می شود:

یکنواختی – رنگ – ترکیبات موثر- چگالی خالص – مقدار ماده خشک – PH – کلر کل – کلرید محلول در آب – قلیایی در صد جرمی ، تست افزودنی عملکردی مطابق با تمامی جداول استاندارد 2-2930 انجام می پذیرد.

تست سنگدانه ها – تست سیمان – طرح اختلاط بین – تعیین هوای بتن – تعیین وزن مخصوص – اسلامپ – مقاومت 1،7،28 روزه
با توجه به تست های بالا بتن شاهد و بتن کنترل ساخته شده و افزودنی های مورد نظر تحت آزمون قرار می گیرند.

آزمایشگاه بتن و گروت

بتن یکی از مصالح ساخت ابنیه می باشد که در ساخت و سازهای شهری و صنعتی به فور استفاده می شود. برای داشتن بتن استاندارد بایستی پروسه عمل آوری آن به صورت صحیح و استاندارد طی شود. لزوما با داشتن ماسه و شن و سیمان استاندارد ، بتن استاندارد به دست نمی آید. در آزمایشگاه بتن شیمی ساختمان ما مراحل عمل آوری بتن نظیر نحوه ساخت بتن مناسب ، چگونگی رسیدن به مقاومت دلخواه ، مبارزه با شرایط خورنده ، ساخت بتن با دوام و … مورد بررسی قرار می گیرد.

آزمایشگاه بتن شیمی ساختمان علاوه بر رفع نیازهای شرکت به عنوان واحد آزمایشگاهی همکار و استاندارد می باشد.

گزارشات آزمایشگاه بتن به صورت موارد زیر است :

تعیین وزن سیمان – نوع دانه بندی خاک – میزان درصد جذب آب – تعیین وزن مخصوص ظاهری بتن به روش های پیکنومتر و دونگان -محاسبه وزن واحد حجم مصالح بتن – طرح اختلاط بتن – دانه بندی مصالح -نمونه برداری از مصالح – میزان درصد جذب سطحی – ارزش ماسه ای SE (هم ارزی) – وزن مخصوص توده ای – میزان درصد جذب آب بتن – آزمایشهای کششی ، خمشی و فشاری و تعیین مقاومت سائیدگی مصالح سنگی

شرکت شیمی ساختمان علاوه بر واحد تحقیق و توسعه، مجهز به آزمایشگاه های مختلفی برای تولیدات خود می باشد. آزمایشگاه بتن یکی از بخش های آزمایشگاهی شیمی ساختمان است. این شرکت با احداث آزمایشگاه بتن توانسته است در راه بهینه سازی بتن گام موثری بردارد. در حال حاضر آزمایشگاه بتن این کارخانه علاوه بر خدمت بر صنایع مختلف، همکاری نزدیک با سازمان استاندارد ایران و دانشکده های فنی و مرکز تحقیقات ساختمان ایران و انجمن بتن ایران دارد.

عملیات کنترل در آزمایشگاه بتن شیمی ساختمان

1- کنترل مواد اولیه

تمامی اجزای بتن و افزودنی های بتن با توجه به نوع کاربری آن ها مورد آزمون قرار می گیرند. محصولات در صورت دارا بودن مشخصات مطابق 1-2930،2-2930 و تست های عملکردی تایید و وارد پروسه تولید می گردد.

برای تمامی تولیدات افزودنی بتن ، تست های شیمیایی انجام می پذیرد (تست های عملکردی). همچنین ساخت بتن به صورت رندوم بر روی محصولات و با توجه به تناژ تولیدی انجام می گیرد.

تست های افزودنی بتن

تست های مختلفی بر روی محصولات تولیدی انجام می شود:

یکنواختی – رنگ – ترکیبات موثر- چگالی خالص – مقدار ماده خشک – PH – کلر کل – کلرید محلول در آب – قلیایی در صد جرمی ، تست افزودنی عملکردی مطابق با تمامی جداول استاندارد 2-2930 انجام می پذیرد.

تست سنگدانه ها – تست سیمان – طرح اختلاط بین – تعیین هوای بتن – تعیین وزن مخصوص – اسلامپ – مقاومت 1،7،28 روزه
با توجه به تست های بالا بتن شاهد و بتن کنترل ساخته شده و افزودنی های مورد نظر تحت آزمون قرار می گیرند.

آزمایشگاه چسب کاشی

چسب کاشی یکی از مصالح مورد نیاز در ساخت و سازها است. با توجه به گسترش استفاده از دیوارهای پیش ساخته گچی و بتنی ، استفاده از ملات برای کاشیکاری همواره مقدور نیست. آزمایشگاه چسب کاشی شیمی ساختمان یکی از آزمایشگاه های مجهز و با دانش در زمینه انجام تست های ارزیابی چسب کاشی است. همچنین این واحد آزمایشگاهی ما به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد فعالیت می کند.

آزمایشگاه چسب کاشی

فعالیت ما در این آزمایشگاه ، کنترل کیفی محصولات تولیدی و نیز پروسه های قبل از تولید است. ما آزمایشات و تحلیل های متنوعی در این آزمایشگاه انجام می دهیم. ما به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد در زمینه چسب کاشی اجازه انجام آزمون استاندارد برای الزامات ، طبقه بندی و شناسایی بر اساس مرجع ISIRI 12492,a-12492 داریم.

 

عملیات کنترل کیفی محصول در آزمایشگاه شیمی ساختمان شامل 3 مرحله است. کنترل مواد اولیه ، تولید آزمایشگاهی و ارسال دستور تولید ، کنترل کیفی محصول نهایی تولید شده. در زیر شرح مختصری بر فعالیت این بخش داده ایم.

عملیات کنترل چسب کاشی در شیمی ساختمان

کنترل مواد اولیه

تمامی اجزای چسب های کاشی با افراد متخصص و روش های استاندارد کنترل شده و چسب کاشی مورد نظر ساخته می شود.

بعد از مرحله تست و تایید مطابق 12492 مواد و اجزای تشکیل دهنده در چسب ساخته شده تایید می گردد و سپس وارد پروسه تولید می شود.

بعد از تولید بچ های مختلف، تولید نمونه به آزمایشگاه ارسال می گردد و تست های اولیه مطابق استاندارد 12492 روی آن انجام می گیرد. در صورت تایید کیفی محصول ، اجازه ورود به سطل ها و بسته بندی صادر می گردد. بعد از بسته بندی محصول به صورت رندوم از چسب های کاشی تولیدی نمونه برداری می شود تا برخی تست های عملکردی بر روی آنها انجام گیرد.

تست های عملکردی بر روی چسب های سیمانی و چسب های دیسپرسی متفاوت از هم است.

تست های عملکردی بر روی چسب های سیمانی

  • مقاومت چسبندگی کششی اولیه
  • مقاومت چسبندگی کششی بعد از قرار گرفتن در معرض حرارت
  • مقاومت چسبندگی کششی بعد از غوطه وری در آب
  • مقاومت چسبندگی کششی بعد از قرار گرفتن در چرخه یخ زدگی
  • لغزش
  • زمان باز بعد از حداقل 20 دقیقه

این تست ها بر روی چسب کاشی بنیادی و اصلی هستند. در صورتی که محصول یکی از این تست ها را احراز نکند قابلیت استفاده نخواهد داشت. این تست ها به صورت روزانه بر روی محصولات نمونه برداری شده انجام می شود. نمونه های برداشته شده از خط تولید به مدت شش ماه در آزمایشگاه نگه داری می گردند.

تست های عملکردی بر روی چسب دیسپرسی

  • مقاومت چسبندگی برشی اولیه
  • مقاومت چسبندگی برشی بعد از قرار گرفتن در معرض حرارت
  • زمان باز بعد از حداقل 20 دقیقه

چسب دیسپرسی

  • مقاومت چسبندگی برشی اولیه
  • مقاومت چسبندگی برشی بعد از غوطه وری در آب
  • زمان باز بعد از حداقل 20 دقیقه

آزمایشگاه همکار استاندارد

شرکت شیمی ساختمان بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوبه 1396 و در اجرای مصوبات شورای عالی استاندارد به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد شناخته می شود. طبق این گواهینامه، شیمی ساختمان اجازه انجام آزمون ها بر اساس شرح مندرج در گواهینامه را مطابق مقررات مربوطه دارد.

گواهینامه تمدید آزمایشگاه همکار استاندارد شیمی ساختمان

شیمی ساختمان برای ششمین سال پیاپی افتخار همکاری با سازمان استاندارد را دارد. شماره گواهینامه اعطایی از طرف سازمان ملی استاندارد ایران به شرح AL/2520 ی باشد.

شیمی ساختمان در زمینه چسب کاشی و افزودنی های بتن به عنوان آزمایشگاه همکار استاندارد فعالیت می کند. در زمینه چسب کاشی اجازه انجام آزمون استاندارد برای الزامات ، طبقه بندی و شناسایی بر اساس مرجع ISIRI 12492,a-12492 دارد. در زمینه افزودنی های بتن نیز اجازه انجام آزمون استاندارد افزودنی های بتن ، ملات و دوغاب بر اساس مرجع ISIRI2930-2 را دارد.

گواهینامه همکار استاندارد در راستای ارزیابی انطباق کالاهای ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می‌باشند به شیمی ساختمان اعطا شده است. مطابق با این گواهینامه، ما به عنوان یک نهاد ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت‌شده در راستای بالا بردن کیفیت تولیدات داخل در زمینه مزبور همکار یمی کنیم.

آزمایشگاه رنگ

آزمایشگاه رنگ و پوشش های صنعتی وظیفه کنترل کیفیت این رده از محصولات را بر عهده دارد. در این واحد آزمایشگاهی بنا به ضرورت و اهمیت آزمون های رنگ در استانداردهای ملی و بین المللی انجام می شود. آزمایشگاه رنگ و پوشش های صنعتی شیمی ساختمان دارای تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز جهت آزمایش های لازم به منظور کنترل کیفیت انواع رنگ ها میباشد.

آزمایشگاه رنگ و پوشش های صنعتی

پروسه فعالیت در این آزمایشگاه شامل 3 مرحله است. تست و ارزیابی مواد اولیه قبل از ورود به چرخه تولید ، تولید آزمایشگاهی نمونه رنگ و پوشش و تایید دستور ساخت و در انتها بررسی و آزمایش نمونه تصادفی محصول تولیدی.

همانگونه که گفته شد وظایف آزمایشگاه رنگ و پوشش های صنعتی  3 مرحله کلی دارد. قبل از تولید ، آزمایشگاه بر روی کلیه اجزاء مواد اولیه ، آزمایشات لازم را انجام می دهد. در این مرحله مواد اولیه از لحاظ مختلف موثر در تولید بررسی می شود. تمام مواد اولیه در ابتدای ورود به کارخانه نمونه برداری شده و طبق استاندارد های مرتبط مورد تست و آزمایش قرار می گیرد. درصورت تایید جهت مصرف به خط تولید فرستاده میشود. و در غیر اینصورت به تامین کننده برگشت داده خواهند شد. در مرحله دوم با ساخت نمونه آزمایشگاهی و تایید دستور ساخت رنگ به سالن تولید اعلام می گردد. پس از ساخت رنگ و پوشش های صنعتی به صورت انبوه ، نمونه ای به صورت راندوم به آزمایشگاه ارجاع داده می شود. آزمایشگاه محصول نهایی را مطابق با استانداردهای بین المللی به شرح زیر انجام و کنترل کیفیت می نماید.

آزمون های آزمایشگاه رنگ و پوشش های صنعتی شیمی ساختمان

تمام آزمون های تعیین ، مشخصه های فیزیکی ، مکانیکی و شیمیایی رنگ به صورت کامل بر روی تمامی محصولات اجرا می شود. فیلم رنگ ، زمان خشک شدن رنگ. آزمون ها عبارتند از :

آزمون های واحد رنگ

  • آزمون تعیین براقیت
  • آزمون تعیین سختی
  • آزمون تعیین مقاومت خمشی
  • آزمون تعیین مقاومت پوشش ها در برابر مواد شیمیایی
  • آزمون تعیین مقاومت پوشش ها دربرابر آب
  • آزمون مقاومت رنگ در شده
  • آزمون تعیین مقاومت سایشی
  • آزمون تعیین مقاومت ضربه
  • آزمون تعیین دانسیته
  • آزمون تعیین دانه بندی
  • آزمون تعیین ویسکوزیته رنگ
  • آزمون تعیین درصدحجمی مواد جامد
  • آزمون تعیین درصد وزنی مواد جامد
  • آزمون تعیین زمان خشک شدن رنگ
  • آزمون ضمانت سنجی بر روی فیلم خشک
  • آزمون تعیین مقاومت چسبندگی

رنگ های صنعتی و پوشش ها و اندودها در صنایع و ساخت و ساز بسیار مورد استفاده است. ساخت هتل ، بیمارستان و پتروشیمی ، صنایع فولاد و …. با پیچیدگی هایی که دارد نیاز مبرم به محصولات و پوشش های مختلف تعمیراتی و نهائی دارند. بنابراین بر اساس اعلام نیاز مصرفی در چنین پروژه هایی لازم است که محصولات اختصاصی تولید و عرضه شود. بروز رسانی تولیدات منطبق بر نیازهای بازار مصرف مستلزم کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی و همکاری با موسسات علمی مختلف برای رسیدن به محصول نهائی است.

کارخانجات تولیدی دانش محور نقش مهمی در این زمینه خواهند داشت. شرکت شیمی ساختمان با تکیه بر واحدهای تحقیقاتی R&D و آزمایشگاهی خود توانسته است محصولات مورد نیاز بازار مصرف را تولید کند. تنوع محصولات تولیدی ما پاسخگوی نیازهای مصرفی بازار داخل بوده است. بخاطر گام های اساسی که ما در این زمینه برداشته ایم، شیمی ساختمان امروزه یکی از شرکت های پیشرو و صاحب علم در این زمینه است.

آزمایشگاه رزین

شیمی ساختمان تولید کننده انواع محصولات بر پایه رزین های امولسیونی (محلول در آب) ، رزین های اکریلیکی ، رزین های مصنوعی و سیلیکونی ، رزین های اپوکسی حلالی و پودر روی و رزین های اکریلیک ترموپلاست می باشد. تنوع محصولات در زمینه رزین باعث شده است که در شیمی ساختمان ، آزمایشگاه رزین به صورت مجهز و با دانش بالا فعال باشد. وجود آزمایشگاه به ما در جهت کنترل کیفی محصول تولیدی کمک کرده است.

فعلیت آزمایشگاه رزین در شیمی ساختمان در 3 پروسه انجام می گیرد. کنترل کیفی مواد اولیه مورد استفاده ، تولید آزمایشگاهی محصول و آزمایش و ارزیابی محصول از بین نمونه های تصادفی.

آزمایشگاه رزین

پوشش های صنعتی بخشی از محصولات شیمی ساختمان است. در این بخش از محصولات انواع پوشش های صنعتی با کارایی مختلف تولید می گردد. پوشش های صنعتی تولید شده برای کنترل کیفی و عرضه نهایی به بازار مصرف مدام در آزمایشگاه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

اولین قدم در کنترل کیفی پوشش صنعتی ، ارزیابی کیفی مواد اولیه است. مواد اولیه در صورت عدم احراز استاندارد در چرخه تولید وارد نمیشود. وظیفه آزمایشگاه در قدم دوم تولید نمونه آزمایشگاهی و ارزیابی عملکردی آن است. در صورت احراز استاندارد دستور تولید صادر شده و محصول نهایی تولید می شود. نمونه های رندوم محصول انبوه تولیدی در فاصله زمانی مختلف تولید، به آزمایشگاه ارسال می شود. آزمایش بر روی نمونه ها به صورت مداوم و روزانه انجام می شود.

 

شیمی ساختمان , شیمی ساختمان هنرمند , شرکت شیمی ساختمان تهران , شیمی ساختمان میرداماد , shimisakhteman

افزودنی های بتن , روان کننده بتن , روان کننده بتن شیمی ساختمان , فوق روان کننده بتن , فوق روان کننده بتن شیمی ساختمان

چسب بتن , چسب بتن اپوکسی , چسب بتن ساروج , چسب بتن پودری , قیمت چسب بتن

چسب کاشی , چسب سرامیک , چسب کاشی و سرامیک , چسب کاشی ساروج , لیست قیمت چسب کاشی , چسب کاشی شیمی ساختمان

گروت , گروت اپوکسی , قیمت گروت آماده

 ماستیک درزبندی , ماستیک آب بندی , واتر استاپ , نوار واتر استاپ

رنگ صنعتی , رنگ صنعتی اپوکسی , رنگ روی بتن

آدرس دفتر

تهران – بلوار میرداماد – بعد از خیابان نفت جنوبی – پلاک 242- طبقه 2

info@shimisakhteman.net

کدپستی : 1549845115

شماره تماس : 27427-021

سایر شماره تماس ها:   021-22263099  -   021-22263100  -  021-22259736  -  021-22921708  -  021-22921709   - 021-22921710

شماره فکس: 22260586-021

 

 

آدرس کارخانه

کرج-ابتدای جاده شهریار-شهرک صنعتی سیمین دشت-خیابان سوم شرقی (قطعه دوم سمت راست) و خیابان دوم شرقی

کدپستی : 3165953535

شماره های تماس کارخانه:

0263-6670012   -   0263-6670013  -  0263-6670014  -  0263-6670015  -  0263-6670017  -  0263-6670018

0263-6670019

شماره فاکس: 6670016-0263

 





:: موضوعات مرتبط: شیمی ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: افزودنی های بتن , روان کننده بتن , شرکت شیمی ساختمان تهران , شیمی ساختمان , شیمی ساختمان میرداماد , شیمی ساختمان هنرمند , فوق روان کننده بتن , مدیر عامل شیمی ساختمان , نماینده شیمی ساختمان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جوپرس و آدرس joopress.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com